Důvody, které by vás mohly přimět k rozhodnutí se pro terminál, jsou v podstatě taktické. Jednak se vám nestane, že si některý z vašich klientů odskočí do jiného obchodního centra vybrat peníze pro platbu ve vašem obchodě a už se pro zboží nevrátí a zda druhé se obecně ví, že v momentě, kdy zákazník může platit kartou a není omezený přinesenou hotovostí, je velká pravděpodobnost, že si nakonec u vás koupí zboží ve vyšší hodnotě, než původně plánoval.
Dalším důvodem samozřejmě je, že pokud již terminál máte, vidí to klient u vchodu a počet návštěv i z tohoto hlediska může narůst, i když se zdá, že tyto informace nikdo nesleduje. Opak je pravdou. Často klienti hledí na vstupní dveře a řeší, zda máte zde nalepenou cedulku informující o možnosti platit kartou.
Možná jste také nevěděli, že Češi jsou opravdovými milovníky platebních karet a v České republice bylo na konci roku 2016 více než jedenáct milionů aktivních platebních karet.
Co vás může odradit
Samozřejmě je jasné, že vás odradí to, že není jednoduché a hned terminál na obchodě mít. Musíte samozřejmě oslovit banku, která po vás bude chtít informace o aktuálních tržbách, o tom, na co terminál bude a samozřejmě si také banka z těchto údajů vypočítá, jakou provizi z uskutečněných plateb budete odvádět. Z pravidla je tato výše mezi 1 a 2 procenty z částky. Tedy pro představu je to na nákupu za 500,- Kč třeba 10,- Kč, v některých případech třeba jen 5,- Kč.
Protože se samozřejmě i zájem o umístění terminálů v souvislosti s dobrou ekonomickou situací v České republice zvyšuje, je rozumné v tuto chvíli oslovit více potenciálních poskytovatelů a podle aktuální situace se pak rozhodnout, který způsob placení poplatků je pro vás nejvýhodnější, Může se stát, že pro vás bude v danou chvíli dostupné si terminál přímo odkoupit a později už platit třeba jen to jedno procento z provedených plateb. Pokud nemáte v dané chvíli právě na odkup, může být pro vás výhodnější platit měsíčně nejen provizi, ale i provoz terminálu.
Proč provize?
Možná se i vy ptáte, proč vlastně tedy ta provize tam je, když vlastně banka už by měla být spokojená s tím, že přibývají peníze na účty. Je to z toho důvodu, že z každé této transakce je část na poplatek banky vydavateli platební karty, část na poplatek kartových asociací a část tedy je marže banky za služby.